Sölvesborg

Nu har jag och min mamma varit i Sölvesborg. en liten stad som ligger i Blekinge. Min pappa kom därifrån!  Min farbror bor i föräldrarhemmet. Jag får vibbar av svunna tider när jag kommer in där. Det luktar likadant, samma fotografin står framme och min farbror ser likadan ut som han alltid har gjort tycker jag.


 
Här har vi kommit fram.


Hittade ett fint kort på mamma när hon är ca 30 år!=)hihi ..vi är lite lika kanske?

Vi åkte runt lite och kollade till läget lite i Sölvesborg, endel saker hade kommit till,endel saker försvunnit, tex min favorit pizzeria hade stängt..illllaaa. Jag gick och kollade lite på stan också... skönt att gå själv en stund och kika på det man vill, jag köpte thé och en lampa. Shoppingen är bra mycket billigare än i Jönköping. Det gör verkligen inget:D Jag var inne i ett par blomsterbutiker också.. kul att se vad de gör för dekorationer på andra ställen med.. men sen kommer yrkesskadan hehe.. jag börjar kolla om växterna är vattnade och om det är bra snitt på blommorna.. då får jag skärpa till mig lite.

Det bästa med Sölvesborg är hamnen. Det finns en båt där som säljer supergoda grejer. Sill med bröd.. det är bland de godaste man kan äta.. trust me!


Grovtbröd, stekt strömming med tillbehör..mmmm

Vi åkte ut med färjan till Ivön under eftermiddagen en liten ö som ligger några kilometer från Sölvesborg. En ö med fin natur! Perfekt utflyktsmål när vädret är bra. Vi hade stålande sol men det blåser hela hela tiden! =)


På färjan


Vid hamnen


En nästan helt ny liten kisse. Mille heter han.

Jag och mamma har haft en trevlig resa. Det är alltid kul att komma ner till Sölvesborg. Jag har varit här många gånger men inte lika mycket på senare år. Tiden räcker inte till eller har jag inte tagit mig tid.:/

Ha en underbar dag sötisar! PUSS/Mia

Kommentarer
Postat av: smula

omg! en litenliten lusse-kopia! ååhh så sööt!!

vilken mysig dag... massa nostalgi när jag läser om allting därnere.

love ya mini!

puss//a

2008-07-11 @ 18:47:34
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0