Koppla dem!!!

I det huset jag bor, bor flera hundar. De flesta av dem är jättesöta och de är nog snälla också... Jag är inte rädd för hundar, jag gillar vovvar=).. men man ska ha respekt för dem också. Det finns ju människor som är jätterädda för hundar och när de springer fram och kanske hoppar upp. 
Men hur som helst så tycker jag att man ska ha dem kopplade! Speciellt om man bor i ett hyreshus, eller går ute på stan med hunden. Igår när jag kom hem sprang en hund lös utanför huset och sen när jag skulle gå in till mig försökte en annan hund som gick lös i trappan följa med mig in i lägenheten. Och var fanns ägaren till de båda hundarna? Jo inne och flyttstädade sin lägenhet! Om man skaffar hund får man ju ta ansvar också! Stackars hundarna som fått ägare som inte bryr sig! Puss/Mia


Kommentarer
Postat av: smula

mm... jag håller me dig! att skaffa ett bra koppel (sele till större hundar) och hålla dem kopplade är ju inte så svårt! i stan skulle inte jag vilja ha min hund lös, med tanke på all trafik o annat otäckt...

2008-07-25 @ 21:46:16
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0