Jag är inte smidig i köket.

Men det här är hur lätt som helst och smakar hur bra som helst om man gillar tacos=) Bra att bjuda på! 

 Tacosnittar

4 port
400 g nötfärs
gul lök
smör
2 msk tacokryddmix
1/2 tsk salt
2 dl lätt crème fraiche paprika&chili
4 tortillabröd, 22 cm i diameter
1 dl riven ost



Gör så här

Sätt ugnen på grill, 250°. Bryn köttfärsen och lök i smör i en stekpanna. Krydda med salt och tacokryddmix. Rör i crème fraiche och låt det koka ca 1 min. Bred ut röran på bröden och rulla ihop. Skär rullarna i 4 cm långa bitar. Ställ dem med snittytan upp i en smord ugnssäker form. Strö över osten. Gratinera i övre delen av ugnen 3-5 min. Serveras till sallad och ev tacosås 

Jag gillar det här! PUSS/MIA


Kommentarer
Postat av: smula

mmm... de lät gottigt! om man byter ut köttfärsen mot quorn förståss... ;)

2008-07-09 @ 20:37:05
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: smaskens med tacovarianter

2008-07-09 @ 20:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0