Brahehus och Gränna

Tjo! Igår hängde jag med Molisarna.. picknick som inte går av för hackor mina vänner..  de va tunnbrödsrulle, saft hembakat.. allt som ska finnas på en utflykt. Dagen var grå, men inte när vi kom till Brahehus..solen var med oss! =)
Brahehus är en ruin vid motorvägen på E4:an ungefär tre kilometer norr om Gränna.

Efter Brahehus ett besök i Gränna.. vi köpte polkagrisar.. med smak av hallon/salmiak..mumma!! Men ajaj för tänderna:/  Vi kollade in i lite prylbutiker..mycket skit, mycket fint, mycket hemslöjd..

Gränna hamn hade god glass och massa fina båtar...Förresten jag gillar båtlivet tror jag.. jag fick ju testa på det lite för några år sedan då min dåvarande sambo hade båt. En tur på vattnet med vind i håret är frihetskänsla. om det inte blåser för mycket då blir de mer en gungig känsla..hehe

Tack tack tack för denna underbara utflykt mina multifriends. =)

Det var lite busigt igår med... Tex när vi såg att det kom någon och gick på trottoaren och johan tutar och alla vi i bilen vinkar åt andra hållet än sidan personen går på. tss

     

Vi har sol nu i eftermiddag här i Jönköping! super gött! PUSS/Mia




Kommentarer
Postat av: smula

åh, vilken härlig dag! man båt... njaaa... jag säger nejtack! va söta j&j är förresten!

puss mini!

2008-07-09 @ 20:34:03
URL: http://smula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0